Neviem si nájsť čas na Nordic Walking.

Neviem si nájsť čas na Nordic Walking.

Čo s tým?

Ako dostať Nordic Walking  do časového rozvrhu.

Váš postoj k športu je základ.

V prvom rade musí byť pre Vás Nordic Walking aktivitou, ktorú budete zbožňovať. Nútiť sa k niečomu, čo Vás vyslovene nebaví, je umárajúce. Ak ste si však Nordic Walking zamilovali hneď po prvej lekcií a neustále bojujete s tým, ako ho vtesnať do svojho časového rozvrhu, možno by ste mali prehodnotiť svoje ciele. Záleží na tom, z akého dôvodu ste začali kráčať  s palicami. Nemá zmysel trápiť sa nad tým, že nestíhate, čo ste si zaumienili. Vedie to väčšinou k opačnému efektu. Ak ste sa napríklad rozhodli schudnúť pár kíl, ale palice ležia celý týždeň v kúte a potom nadupete v nedeľu 15 km, asi to nebude ten správny postup. Nedávajte si neuskutočniteľné dlhodobé ciele. Porážajte svoju výzvu malými krôčikmi. Nakopne Vás to. Pravidelný tréning je základ.

Nordic Walking v skupine
Pohyb na čerstvom vzduchu je najúčinnejší.

Prispôsobte sa.

Máte prácu na zmeny? Začínate o 6-tej, alebo o 9-tej hodine? Striedate krátky/dlhý týždeň? Nie je dôvod aby ste sa striktne držali plánu typu: každé ráno 45 min. Poznáte sa. Sami najlepšie odhadnete, kedy ste počas dňa unavený a kedy len lenivý. Ísť walkovať ráno po nočnej asi nebude najľahšie, ale pred nočnou môže pekne nabudiť a osviežiť. Záleží na Vašich návykoch, pocitoch. Robte to tak, aby Vás to bavilo.

Choďte pešo.

Obligátne „nechajte auto doma“ je bohužiaľ stále účinné. Aj keď máte pocit, že bez auta ste obmedzovaný a odsúdený na ošúchaný grafikon na zastávke, nie je to celkom tak. Napríklad sa odvezte len cestou tam. Cestou naspäť nebudete obmedzený žiadnym spojom, ani pocitom, že musíte stihnúť rýchlo nakúpiť, či vybaviť poštu do príchodu električky. Jednoducho vybalíte palice kedykoľvek a hor sa domov.

Ne/športujte počas dovolenky.

Vynikajúcim spôsobom je si chýbajúce tréningy vynahradiť počas dovolenky. Samozrejme tu platia rovnaké pravidlá ako pri učení. Čo ste zameškali za pol roka, nedoženiete za pol hodinu. Trénovať môžete menej, ale každý deň, čo Vám vytvorí dopingovú rutinu, ktorú si len tak po dovolenke už nenecháte zobrať. Všetko s mierou. Dovolenka, je dovolenka, aj keď aktívna. Nemusíte si „nalajnovať“ dvojfázový tréning. Skúste naháňačku, či futbal s deťmi. Budete prekvapení, že aj takéto kratochvíle Vám v niektorých prípadoch dokonca uženú peknú svalovicu. A o radosti ratolestí ani nebudeme pochybovať. Na turistike s rodinou si môžete perfektne zawalkovať. Plávanie v bazéne, alebo teplom mori vymeňte za slnenie na pláži.

Nordic Walking pri mori
Z pohybu treba mať radosť.

Zaplaťte

Nečakajte na dobré počasie, lepšiu náladu, vhodnejší termín. Prihláste sa dopredu na kurz, tréning, akciu a zaplaťte! Ak už niekam svoje ťažko zarobené peniažky pošlete, je oveľa jednoduchšie dodržať záväzný termín. Aj keby Vám do toho niečo prišlo, vždy Vám peniaze vrátia. Plánovanie však bude oveľa ľahšie a výhovoriek menej. Kúpte si permanentku. Väčšinou prinášajú zo sebou finančné výhody, takže na svojej motivácii ešte ušetríte.  Čo je napísané, to je dané. Vezmite si diár a hneď zaznačte aktivitu do kalendára. Rodinný príslušníci sa Vám prispôsobia ak budú mať prehľad o Vašich záujmoch.

ušetrite so zľavami a kupónmi

Naučte sa byť sami na prvom mieste. Navyše na  nordic walkingu je vítaná spoločnosť detí, psov, partnerov, kamarátov…

Aj maličkosti sa počítajú

Vždy sa nájdu dni, kedy ste zvalcovaný povinnosťami. Dôležitá je však disciplína mysle. Sú veci, ktoré nám prospievajú, aj keď na ne myslíme len občas.

Spomeniete si na správny postoj, kým čakáte  pri pokladni? Pri akomkoľvek pešom presune zrýchlite krok, ak je to možné pracujte s ramenami. Snažte sa držať pevný stred tela a neprepínať kolená pri bežných domácich prácach. A jedna z najdôležitejších vecí – upravte jedálniček! Po sýtej večeri sa určite len zveziete na gauč. Naopak, taký ľahký šalát Vám nenavodí stav totálnej vyčerpanosti a rozhodnutie vyjsť von s palicami bude jednoduchšie.

Vytvorte si rituál

Ak sa Vám podarí vytvoriť si návyk, vyhrali ste!

Asi viete, že vybudovanie zvyku trvá približne 21 až 30 dní. To isté platí aj pri cvičení. Po 30-tich dňoch sa stane tréning takou istou súčasťou života, ako ranná káva. Prestanete premýšľať nad tým, kedy, kde a ako ho zaradiť do harmonogramu. Jednoducho sa Vám votrie do života. Dokonca po nejakej prestávke, nebude vôbec ťažké naskočiť späť do vlaku. Vyberte si na to preto vhodné obdobie. Ak študujete, ideálne sú prázdniny. Mamička na materskej môže brať dieťatko so sebou v nosiči. Psíčkárom je jasné kedy bude najlepší čas na tréning atď.

Pamätajte!

Vždy je lepšie robiť aspoň niečo, než vôbec nič.

Leave a Reply